söndag 18 februari 2018

Söndagmorgon och valla-miss ...


Och ett fönster från någonstans .... långt bortifrån i alla fall.
Kan det vara Guy som tagit bilden?
Jo, jag tycker att det ser ut så.
Ordning & Reda, liksom.
Och vilka underbara färger!

Egentligen är det inte morgon, det är gott och väl förmiddag.
Herrstafetten avklarad och det blev ju en bedrövelse och vallachefen, den trygge norrbottningen, bad om ursäkt inför svenska folket och skidåkarna själva försökte behärska sig och inte fara ut i hårda ord över skidorna som inte fungerade, men sådant är nu livet, det går upp och ner.
Och Norge vann.

Själv satt jag i soffan med Nelly i famnen .., hon var trött och somnade nästan genast .., låg där och tittade på mig i underifrånläge - det kan inte ha varit särskilt uppbyggligt - men så slöt hon ögonen också. Ungefär som när man råkar klicka igång kameran i mobilen och ser sig själv från samma håll. Är man inte bedrövad innan, blir man det.
Är det verkligen sååå illa?


Pv har sportlov.
Mesd ägnar han sig åt att bära in ved, alternativt tänka på Nattvasan.
I och med att Sälen hägrar, får han två veckors sammanhängande ledighet.
Och själv har jag tre arbetspass under veckan som kommer.

Nu tänker jag ägna mig åt att läsa DN från skärmen; vilket blir en ny upplevelse.l
Särskilt inspirerande är det inte, men man vänjer sig kanske.

1 kommentar:

Guy sa...

Jag har tagit fotot av fönstret, det känner jag igen, men jag kommer inte ihåg var det var. Jag har en känsla av att det kan vara från Vietnam.