söndag 7 maj 2017

Måndagsfönstret ...


Ja, vad handlar nu detta om, kanske ni undrar?
Ulrika vet. Hon har suttit i rallybil i helgen och är då lyckligare än någonsin!
Så här skriver hon:

"Del av resultatlistan, som fylls i allt eftersom bilarna går i mål, för dagens tävling och ett av ladans vackra fönster. (Startnr 6 är Marcus och jag.)"

// Och nu kom det in för tidigt .., samtidigt som jag lade in fönstret, lyssnade jag till direktsändningen av det franska valet - eller resultatet av detsamma -, nåja, det får ligga kvar ändå.

Tack Ulrika!
Och tack Frankrike som valde Macron.
Jag har idag tittat på två dokumentärer i SVT; det ena handlade om Macron, det andra om Le Pen och det kan jag säga, att efter att ha sett det senare programmet, var jag kallsvettig enbart inför tanken på att den blonda madamen skulle segra.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Fast Ulrika vet inte på den adressen... ;)

Ja det var för väl att det gick som det gick i Frankrike.
Om nu svenskarna med vett och sans nu också kunde verkligen organisera sig och rösta. Och även rösta i kyrkovalet! Jag önskar att alla röstade även i det, oavsett om man är engagerad i kyrkan eller inte, för SD siktar på att ta sig in där och det är en fruktansvärd tanke.
Så snälla alla som läser här: rösta i kyrkovalet!!