måndag 17 april 2017

Annandag Påsk ....


Och nej, det är inte jag som fångat fröken Blåsippa på bild, det är sonen.
I landet Halland flödar solen just nu .., jag har fyllt på fröautomaterna (tänker fortsätta året ut, i akt och mening att få tillfälle att se fågelungarna på ett annat sätt) och tänker nu dammsuga här nere och sen får det väl bli vad det blir.

Foto: Anders E

Det blev en eländig natt det här .., gick till slut ner och kröp ihop hos Nelly på soffan Ektorp.
Hon är den bästa trösterska som finns, ja, det är precis som om hon har antenner som fångar in känslor lätt som en plätt och så kommer hon nära-nära och det känns så gott!
Eller tryggt, kanske.

Foto: Anders E

Plötsligt igårkväll började min mobil att uppföra sig underligt.
När jag fick dom här bilderna på messenger, så kunde jag liksom inte klicka upp dem mer än en gång. I natt så skulle jag titta vad klockan var (på mobilen), men då var det bara 3 procents batteri kvar och fastän laddaren satt i, så laddades inte mobilen.

Några timmar senare var den stendöd, ja, det var i alla fall vad jag trodde.
Svart skärm.
Inte ens det här som visar hur mycket eller lite batteritid som finns kvar, visades på skärmen.

Nåväl, efter att ha googlat och fått akut-rådgivning av cruella/helena (men då var telefonen redan återuppstånden, tack ändå!) återstod den från det halvdöda och är nu igång igen.

Aj, aj, så beroende jag är av den!

Hade mejl från min australiensyster där hon berättar om höstkylan som kommit.
Bara + 27 grader idag! Stackars krakar!

Och bara så ni vet .. ikväll klockan 22.00 i SVT 1  är det start igen för bästa polisserien ever-ever, nämligen
"Line of duty". Hurra!







Inga kommentarer: