söndag 11 december 2016

Dagens fönster ....


Det elfte (fast det blir fler)  och den är tagen av Eva på Frösön, denna gudabenådade fotograf.

Så här skrev hon:
"Bilden är tagen på Rödön, hos en vän som driver en liten gårdsbutik där. 

Vi var dit igår eftermiddag just som solen var på väg ner bakom fjällen. 

På gården finns en gammal vacker stenladugård och där, på ett av de gamla fönstren, där såg vi solens strålar."

Och annannan i Portugal föll pladask för den vackra bilden och lovade att försöka mygla sig till ett pris om det här vackra fotografiet lottas ut någon gång.



Och så här berättar Eva om bilden här ovanför: här kommer fönstret på vår f d bagarstuga i eftermiddagsljus. Vi bakade tunnbröd för två veckor sen och det var som vanligt roligt. Ibland saknar jag vår gamla gård något alldeles otroligt mycket, särskilt den här tiden på året.



Ännu ett bidrag från Eva på Frösön; det här håvade hon in när familjen varit på semester i Skottland.



Under semestern i Skottland kom den här bilden ..., och Eva berättade så lyriskt om hur vackert det var i Ardgour - här sitter hon på hotellrummet och tar sig lite fika -.
Det var då jag tänkte att Skottland ..., dit ska vi åka!


Till Kroatien kom hon också ..., och fångade utsikten från det här fönstret.
Wooooow! säger jag bara.


Ett till. 
Visst är det otroligt vackert!

1 kommentar:

annannan sa...

Och jag fick ju också en papperskopia av det översta fotografiet, som gjorde mig mycket glad. Den står i min bokhylla. Jag tänker på Dunderklumpen när jag tittar på den!