torsdag 6 oktober 2016

Torsdag och ett fönster ....


Den tredje lediga dagen av fyra.
Och igår ringde den vänliga forskningskoordinatorn upp mig och undrade om jag kunde tänka mig att återkomma inom två veckor, då det ska tas ytterligare bilder och så skulle kirurgen och någon fler diskutera/titta på om det går att åtgärda det hela med en slags plastskena/bit som sätts på protesen, ja, på insidan, alltså.

Jag sa att det går alldeles utmärkt att komma på besök.
I enkäten tog jag upp det här med att man gärna vill få reda på forskningsresultatet när den tiden är inne och att jag nog tycker att det är en rimlig önskan, allra helst som jag tar fritt från jobbet (förlorad inkomst) och kör tur och retur Stensjö - Hässleholm utan nån som helst ersättning.

Den här gången - så tätt inpå den förra - får jag betalt och det känns bra.
Dessutom gick det att lägga mötet på min lediga dag.
Perfekt.

"Kirurgen har två operationer på förmiddagen, så vi kan inte säga nån exakt tid för dig ...", sa koordinatorn, men det spelar ingen roll, det är intressant att sitta i ortopedmottagningens väntrum och människor i Skåne är så mycket mer pratiga och öppna än här i Halland, jo, men det blir bra.

Nu blir det promenad med hundarna.
Det blåser väldigt friska vindar ute just nu .., men solen strålar och himlen är ljust blå.
Molnen glider iväg mot norr .., är det verkligen sydliga vindar idag?
Inte enligt SMHI i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det blåser som bare den från Nord Ost.

Hälsar Friherrinnan

Mian sa...

Vad gick galet vid operationen (eller efteråt)? Har du fått reda på det i klartext?

Elisabet. sa...

Friherrinnan: jo, det märktes, tack ,-)

Mian: att nånting glappar, det är ju helt klart, men man kan inte säga rakt av vad som felas och det kan jag också förstå, det är inte alltid att det blir bra och det kanske inte heller är alltid man vet precis vad som är bekymret? Vi får väl se vad dom händer.
Så nej, nån klartext har jag inte fått.
Men livet är ju inte bara klartext - det händer saker som man inte alltid kan förklara -.