tisdag 18 oktober 2016

Oktober ...


På marken drivor av nedfallna äpplen och löv.
Inte en snigel i sikte på månader!
Knappt något fågelkvitter.

Men rönnarna står röda som små utropstecken vid det vita huset.
Längst till vänster ett annat vitt hus .., där bor lilla Edit med sin mamma och pappa.

När vi kommer hit till svängen, kan vi antingen gå till vänster och ner mot havet, eller höger och grusvägen som bär till Kustvägen och så hemåt på det viset. Idag blev det högersväng.


Såja, nu är vi tillbaka på Ejdervägen.
När jag såg allt det gula på fältet begrep jag ingenting .., för det ser ut som ett betfält också, ja, bland allt det gula. Nån - jag minns inte vem - trodde på nån slags raps som självsått sig.
Vi får väl se vad det blir av detta ...?

Och strax bär det av till affären, men sen .., tre dagars ljuvlig ledighet!
Lyssnar till detta underbara medan jag gör mig klar.

3 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Sa vackra roda trad!

Hjortron sa...

Hej där!

Såg du Veckans brott? Det gamla mordfallet där handlade väl om dina nuvarande trakter???
Annars traskar vi väl vidare i livet - vilken tur!!! Blir det Vasalopp?
Ha det mysigt i höstmörkret.
Kram

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ja, visst är dom! AP skrev att dom liknade Tomtebobarnens mössor och det stämmer ju.

lifeblog: kors, vad jag fick tänka efter vem lifeblog nu var .., ja, men det är ju du Solveig!! Kram till dig också!