torsdag 22 september 2016

Förmiddag ....


Och egentligen har jag den där tre-dagar-på-raken-ledigheten, men ska idag arbeta extra från kvart i nio till ett (vilket blir åtta till ett, jag har ändå inget att göra här hemma)  och det känns bra. Förmiddagar är - som omväxling - himla trevliga!
Fler arbetskamrater och jag får göra fin-frukost i fikarummet.

I nästan en månades tid har chefskapet och deras två döttrar varit på resande fot i USA, men nu är dom återbördade till landet Halland och oj, så skönt det känns!
Jodå, det har fungerat bra under deras bortavaro, men det har också strulat med kylanläggningar och kassor och Joakim som är butiksansvarig, ja, han blev pappa tidigare än väntat och jag är fylld av beundran för Marie som verkligen huggit i och tagit ansvar och fixat scheman och annat! 
Marie har tre småttingar hemma, ja, då kanske hon har vanan inne att dirigera?

Jag har precis kommit in efter en runda med hundarna.
Aj, aj .., nu börjar det kyla lite om barfotafötterna (ja, jag har ju sandaler) och snart MÅSTE jag väl åka och sikta in mig på sköna promenadskor, hur det nu ska gå till?

Och en ny vinterkappa ska införskaffas.
Kanske - men bara kanske - åker anoraken i värmepannan.





Inga kommentarer: