söndag 11 september 2016

Dagens fönster ...


... är två.

Ett som har varit och ett som ska bli.

Så här såg det tidigare ut i det vi kallar för "Gunnars Rum".
Det kunde också heta "Marias rum", eller "Rigmors rum" och kanske också "Kerstins rum".

Det fönstret gick ända mot väggen och det blev svårt med gardiner.


Så här blir det nya fönstret och plats för lite "vägg" där till höger.
Det blir nog bra.
Och en ny fönsterbräda ska också komma på plats.

Alla syréner - och oxelhäcken där utanför - ska så småningom tas ned, liksom ett par enorma björkar där pv är orolig för röta och kanske, men bara kanske, en bok.

Som det nu är, är vi omringade av träd och grönska och har bara fri sikt åt ett håll, annars är löv allt vad vi ser!


7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilken händig karl du har!!

Jessica sa...

Vad fint det blir :)

Bert Bodin sa...

Måste man ha gardiner?

Elisabet. sa...

Evas blogg: ja, han är bra på många sätt ,-)

Jessica: det tror jag också ,-)

Bert Bodin: nej, vem har sagt det? Jag har varit utan gardiner i många rum, men tycker nog ändå att det blir mer ombonat med gardiner. I Ystad, i min lilla 1:a var det världens vackraste fönster, men det kändes ändå mer hemtrevligt när jag fick upp vita linnegardiner.

Elisabet. sa...

Ps. Bert: i det rummet hade vi tidigare enbart en persienn i trä från Ikea. Men den fick flytta till köket, där vi inte har gardiner (men det skulle nog pv vilja ...). Ds.

Bert Bodin sa...

Jag ville bara ha det till att du beslutat fönsterbyte "så att jag kan sätta upp gardier". :-D

Elisabet. sa...

Jo, men så är det också. Det gick bra med persienner, tills vi norpade dem till köket (jag norpade ...) och det är ingen utsikt att prata om, så då får det gärna bli gardiner och DÅ ..., vill jag gärna att det finns lite utrymme på ömse sidor om fönstret ,-). Så är det herr Bodin.