fredag 26 augusti 2016

För, - och nackdelar ...

Utan stress i loppisfåtöljen, tittandes på Gomorron-tv.

Under sommarens tre månader har mitt schema inneburit enbart kvällsjobb.
Jag cyklar eller kör bil hemifrån vid två, börjar halv tre och är hemma vid halv tio.
Fyra kvällar i veckan och varannan helg.
Så länge pv hade sommarlov, hann vi prata med varandra, men nu, sen skolorna börjat, blir det nån halvtimmes surr - knappt det -, ty vid tio är han - som stiger upp fem på morgnarna och cyklar iväg en timme senare - rejält trött.
Själv är jag tämligen speedad och har svårt att komma i säng före midnatt.

Det är en nackdel, förstås.

Men fördelen är att jag på morgnarna kan ta det l u g n t.
Jag tittar lite på morgon-tv hos SVT .., äter frukost .., tar hundarna på promenad .., vattnar i växthuset och pysslar om dom snart bedagade blomstren på altanen .., läser det dagliga mejlet från min syster i Australien ..., ja, lite så.

Detta sammantaget är en enorm fördel och alldeles underbart för mig.
Rejält med egen-tid.

Och varannan vecka - då, när jag har jobbhelg - är jag ledig tre dagar på raken.
Som nu.
Det här är den sista av dom tre och timmavis har jag suttit på stranden eller simmat i havet och bara njutit av sensommarvärmen.

Just det ämnar jag göra prick nu.

Inga kommentarer: