torsdag 19 maj 2016

Torsdagsfönstret ....


Igårkväll kom en hel svärm med fönster susande från Skåne till Halland!
Det visade sig vara Karin - min före detta mans fru - som vet vad "gamm-frun" tycker om
och så tog hon fram håven!

Här är utsikten från köksfönstret.
Tänk, att stå där och diska och samtidigt kunna titta ut över ett böljande rapsfält!
Vilken lycka!

Ungefär ett halvår efter att den äktenskapliga skutan hade gått på grund - eller var det kanske mer än så - svängde jag förbi hemma i just det här lilla huset som jag alltid tyckt så mycket om och så upptäckte jag att han som en gång var min man, hade börjat med projektet för att få den här utsikten.
Och plötsligt stod jag där i köket och tårarna bara forsade - inte ett ord fick jag fram - , det var så mycket sorg och bedrövelse i alla känslorna!

Nu,  tretton år efter kapsejandet, är känslan helt annorlunda.
Jag tycker fortfarande så oerhört mycket om det lilla huset, men nu handlar det om glädje!

Så jag säger ..., tack snälla Karin som tog fram håven! 

Inga kommentarer: