torsdag 26 maj 2016

Idag .....

 
Carina skymtar inne i mejerikylen som är ganska trång ...

... är det detta som gäller: mejeriet och brödet.

På bilden skymtar Carina som är ansvarig för dom bitarna, plus för all sill och ost.
Tänk er sommartid när det kan komma kanske tio såna här staplar med mjölk, plus vanliga burar med juice, ost etc ...,  plus lastpallar med varor ..., och så ska backarna lyftas ner och puttas fram, dom  sätts ihop två och två på höjden, ja, det är så tungt så det är inte sant.

Aj, aj! Ont i handleden har han också!

För andra kan arbetet se ut så här.
Stressfyllt, men på ett annat sätt.
När jag stänger dörren om jobbet och cyklar hemåt, är jag fri - bör i alla fall vara det -.
För en lärare ser det annorlunda ut.
I nån veckas tid har pv sagt att "ja, nästa vecka blir det inte mycket gjort här hemma ., då börjar nationella proven som ska rättas".
Timmavis sitter han med sina högar av prov i matematik!

Så här såg det ut vid sextiden nu på morgonen.
Några prov hann han med att rätta innan det bar iväg till jobbet.

Själv ska jag nu göra mig i ordning .., nu är det dag sex på raken och natten mot idag somnade jag vid tvåtiden, så ont hade jag i högerbenet. När jag vaknar är värken borta! Halleluja!
I morgon dag sju .., sen är jag ledig på lördag och så blir det arbete söndag, måndag och tisdag igen. Tänk, alla människor i länder med svår fattigdom, där det arbetas nästan dygnet runt för att få det att gå ihop! Kvinnor med fjorton timmars arbetsdag! Småbarn som ska upp i ottan och plocka tobaksblad (nyheterna igår)!

Allt är i sanning relativt.

Inga kommentarer: