torsdag 14 januari 2016

Det bästa för Karin i Huddinge ...



Veckans bästa har varit de kvällar då jag läst högt ur Harry Potter för mitt barn. Vi har läst åtminstone ett kapitel per kväll och en del har varit rätt så tjocka och så spännande att vi haft svårt att somna efteråt.  En gång var det så spännande att han läste vidare på egen hand fast jag läste samma kapitel högt igen nästa kväll, och han visste att jag skulle det.

Det är så roligt att läsa dessa böcker tillsammans och fundera över hur det ska gå för Harry. Imorgon kväll läser vi de sista kapitlen i den här, nummer 5 i ordningen och det kanske blir en paus innan vi ger oss på nästa. Man vill ju inte äta upp alla karamellerna på en gång.

Jag hoppas att du och Pv kryar på er och framförallt att Pv inte tappar rösten helt igen. Så hoppas jag såklart att vinna den där spännande salvan.

Hälsningar Karin i Huddinge

Inga kommentarer: