onsdag 18 november 2015

Det bästa för Eva på Frösön ...



Hej på dig!

Nu är jag inte så intresserad av att vinna kortet, vilket du kanske förstår Emoji. Jag siktar in mig på ängeln.

Veckans bästa var tunnbrödsbakningen i vår f d bagarstuga. Jag, maken, två av våra barn och vår svärdotter hjälptes åt att baka. Det gick som hejsan, tjejerna var otroligt duktiga på att kavla och sonen gräddade som om han inte hade gjort något annat. Härligt att kunna föra traditionen vidare.

Min svåger och svägerska bakade under förmiddagen, sedan kom vi och tog över. Innan dess bakade vi lunchpizza i bakugnen. Jisses så goda de blev!



Det blev en härlig stund i den lilla stugan utan el. På fönsterbilden syns vårt f d hus. Det hus som maken är uppvuxen och så även våra barn. Därifrån flyttade vi för elva år sedan.

Kram Eva

Inga kommentarer: