fredag 9 oktober 2015

På Ejdervägen ....


Livet i landet Halland går på ungefär som vanligt.
Vaknar, tittar på Gomorron Sverige (tänker att jag tycker väldigt bra om John Crispinsson som programledare) .., brygger kaffe .., njuter av brödet från Börjes Konditori i Harplinge .., bläddrar i finaste boken som kom med posten igår - samlade Instagraminlägg från Humans of  New York -.
Eller blogginlägg, ja, jag vet inte vad som räknas som ursprunget?



Där är bilder av färgstarka människor, fångade just i New York .., och vissa sidor har text där människornas liv framträder ännu tydligare.
All text SKRIVS MED STORA BOKSTÄVER.
(Jo, jag vet att det heter versaler).


Igår var vi bjudna på underbart god middag hos Eva från Tyresö och hennes Långe Make.
Då fick jag den här boken och det är nog bara Eva som vet att jag tycker precis lika bra om barnböcker som om vuxenböcker!

Vilken ljuvlig historia som handlar om den höjdrädde örnen Örjan!


Räddaren i nöden blir en liten Kungsfågel, denna lilla pyttefågel som är så liten att den knappt syns!


Under några år prenumererade jag på tidningen VI som jag tycker är den bästa av dem alla!
Ja, jag har ju verkligen inte läst alla, men i alla fall den bästa som jag vet.
Den mest läsvärda. 

"Här, du kan låna hem dom här två exemplaren!" säger Eva.

Dom ska jag ta mig an i helgen, när jag är ledig.



I ett av numren kan man läsa om en resa till Toscana.
Göran Hägg ska guida.
Men livet blir inte alltid som man tänkt sig .., nu är Göran Hägg död och inte kunde han väl ana ..?
Och inte vi heller.


2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Göran Häll gillade jag starkt! Både som författare med stor humor och som tävlande i På spåret.
Hans bok om att bli författare har jag läst flera gånger och haft stor nytta av.

Ruta Ett sa...

Örjan-boken läste vi ofta ofta när pågarna var små och som de älskade den. Bäst var det förstås när Örjan äntligen vågade flyga - då jublade de i kör! Jag tycker fortfarande att den är en av de bästa barnböckerna!