tisdag 20 oktober 2015

Nästa omgångs vinster ....


Ja, jag har ju sagt att jag ska få med alla vinster innan lotteriet tackar för sig.

Nu ska vi se här.



Längst till vänster ser ni en gammal bok - eller mer som ett häfte - som kom från annannan i Portugal. Det är en dokumentation av hur en piga kunde ha det långt tillbaka i tiden; ett slags wallraffande innan ordet blev allom bekant. Jag hade verkligen förutfattade meningar om hur denna Ester Blenda Nordström skulle beskriva livet som piga, men inget stämde!
Den var hur läsvärd som helst!
Här kan man läsa mera om denna annorlunda kvinna.

Längst uppe till höger ser ni en kille-kortlek.
Den vinsten kommer från Östergötland; från Anne i Mantorp!

Och i högra hörnet, där tronar ett armband inhandlat på marknaden i Accra/Ghana,
Kanske trodde jag att smycken skulle bli min melodi - det var ju i den vevan jag fick så fint målade naglar -, men det blev aldrig mer än så.

Nu vet ni.

Vill ni vara med i utlottningen .., ja, men då är det som vanligt .., skicka in det som gjorde dig varm om hjärtat, så där lite extra .., posta glädjen till bisse151@gmail.com, så gör vi som vanligt.

Ni har fram till nästa torsdag på er.

Välkomna med era bidrag!
(Och ett har redan kommit, det var ellem i Skellefteå som var på hugget!)

4 kommentarer:

annannan sa...

Oj vad roligt att den boken får bli vinst i lotteriet. Det hade min mamma - vars bok det var innan jag ärvde den och sedan gav bort den - alldeles säkert tyckt om.

Förresten, Elisabet, har du fått tillfälle att läsa Och Skånes somrar ila? Jag är nyfiken på vad du tycker om den ;-)

gunnar i vaplan sa...

Nu gäller det att gräva i mitt breddfyllda glädjearkiv för den där boken verkar väldigt lockande.
Jag återkommer...!

Ruta Ett sa...

Har jag skickat in mitt bidrag?

Elisabet. sa...

annannan: jo, jag tyckte om den också, jag tycker om hennes sätt att skriva och har man en stor del av hjärtat i Skåne, då går den ju rakt in :)

Jag beställde faktiskt ett exemplar av den boken - blir perfekt som present till någon som bor i trakten av Hörby -.

Gunnar: jag tror att du skulle ha stor glädje av boken!

Ruta Ett: jodå, jag tog med ditt bidrag!