onsdag 14 oktober 2015

I lådan ....


Tänk, så lite som behövs för att man ska bli varm inombords!
Att dra ut lottlådan invid kassan och då upptäcka att någon samlat ihop upphittade inköpslistor och gemat ihop dem .., ja, mer behövs i alla fall inte för mig!

Så omtänksamt! 

Och gårdagskvällen var så ljuvlig på jobbet!
Där var lilla Filippa som stod i den andra kön och plötsligt ropade "hej Bettan!" och hon hade köpt godis, så där på en tisdag .., och jag frågade om hon trodde att det var lördag?

Nej, godiset skulle sparas till kalaset om några dagar, då Filippas storasyster fyller år.

"När fyller du år då?" frågade jag.

"Den tredje februari", svarade Filippa och jag sa att "då fyller jag före dig".

"Ååå, fyller du år den tvådje februari?" sa hon då och jag kan säga att det blev hur många leenden som helst bland kunderna.

Jag har sagt det förut och säger det igen, dom allra bästa kunderna är småttingarna!


1 kommentar:

Steel City Anna sa...

Barns känsla och logik när det gäller språk är underbar tycker jag! Precis detta är bland det första man lär sej om man försöker sej på svenska i vuxen ålder och precis detta tycker de flesta att det borde heta.