lördag 31 oktober 2015

Här och nu ....


Ett rörigt skrivbord med viktigheter.
Där är vinsterna i lotteriet färdiga att postas.
Boken från annannan i Portugal - går till Kattis i Asklunda - .., killekortleken från Anne i Mantorp, ja, den hamnar hos Anna-Lena How i Tumba och armbandet från Accra i Ghana, det hamnar hos den numera våldsamt hurtiga rallymadamen Ulrika i Göksvalla.
Och portot till allt detta .., ja, det står Turtlan för.
Tack till er alla!

Till höger om vinsterna finns godispåsen (snart tom, endast gräddkola kvar och det vågar jag inte äta ..., lätt att fyllningar tackar för sig då) och där är några - i mina ögon - läckra kylskåpsmagneter som ska ingå i nästa lotteri och där är även en bok ..,där är hålslagaren och Nellys halsband .., mitt läppstift och min kalender .., cd-skrivan som pv köpte efter jazzkonserten .., där är tejp, pennor, en sax och ett papper med adresser.


För någon timme sedan .... ännu ett dopp i havet tillsammans med friherrinnan.
Idag valde jag att kliva i före henne; då känns det mindre hemskt av någon anledning.
På Instagram skriver hon att det var "svalt" i vattnet.
Jo, jo.
Jag hörde nog hur droooog efter andan när hon klev i .., men det var ändå inte så hemskt som man kan tro och absolut inte kallt efteråt.
Härligt!
Det lär ska bli soligt och fint i morgon, då blir det ännu ett dopp och då ska även huvudet blötas.
Känslan - för mig - är inte alls densamma när man bara doppar sig.


Väl hemma igen efter badet, parkerade vi lite hitom den vanliga infarten.
Grannarna har besök av dotter och måg och en ilsken spaniel, så det blev lite fight här utanför när harry, nelly och deras hund råkade mötas vid vår bil. Ja, egentligen kom deras hund rusande in på vår gräsmatta och det är klart att då är måttet rågat .., tycker nog Harry.

Alla hundarna var lösa, så det blev lite käftgläfsande (Nelly var enbart glad och viftade på svansen, tyckte kanske att han var stilig den där vitbruna spanieln ...) innan det ordnade sig.

Nåväl .., slänten upp till tomten ser ut så här nu.
Det blir mycket jobb att räfsa detta,  men det är jui nästan på gränsen till vackert ändå.


6 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Min pappa, som var vinterbadare, sa aldrig att det var kallt i vattnet. Han sa: Det var friskt!

Anonym sa...

Ja det är friskt

Anonym sa...

Säger Friherrinnan

Anonym sa...

Men inte behöver man ta bort löven från gräsmattan. Kör en sväng med gräsklipparen bara eller strunta i det också. Daggmaskarna tar hand om löven! Jag har gräsmatta med flera träd, har bott här i 30 år och aldrig räfsat löv.😇
Biggan

Babsan sa...

Einsteins "Ett rörigt skrivbord är tecken på ett rörigt intellekt ,så jag ser det som ett gott tecken Elisabet❤️

Anonym sa...



Våra löv får grannen. Det blåser ju oftast från väster.

Så räfsan får stå , maskarna ska ju också ha mat


Friherrinnan