onsdag 21 oktober 2015

Det bästa för annannan i Porto ...

Hej Elisabet,

Då får mitt bästa bli det här.
Det är lite långt, och jag hoppas att det inte är störande personligt.

Liksom du var min mamma väldigt omtänksam och hade blick för människor. Framför allt gav hon bort, och gav tips om böcker. Det är flera som har sagt till mig sedan mamma gick bort att "tack vare din mamma har jag läst så många intressanta böcker". Det var i mammas anda som jag skickade En piga bland pigor till dig, och Och Skånes somrar ila, förstås. Hon hade köpt pigboken, och Ingrid Sjöstrand var hennes favoritförfattare. Både att du lottar ut den här boken i glädjelotteriet, och att du köpt den andra att ge till din syster, det är också precis i mammas anda, och det gör mig så varm om hjärtat precis nu.

Pigboken hade jag ju inte direkt tänkt att vinna tillbaka, men det där armbandet är jag gärna med i lottningen av! (Jag har på mig de samlade vita som jag vann för två år sedan nästan varje dag, nu tillsammans med ett metallfärgat jag fick av två av mina medarbetare som har blick för vad chefen tycker om).

Stor kram

annannan

Inga kommentarer: