onsdag 14 oktober 2015

Den första dagen ...


... av tre lediga.

Hela tiden strålar solen.

Och friherrinnan frågar om vi ska ta ett dopp och jag säger kanske, men lovar att göra henne sällskap. Tar med mig strandväskan med baddräkt, handduk och kameran.
Utifall att.

Och det är isande kallt i vattnet, men min kamrat ligger på rygg och plaskar med fötterna, medan jag snabbt dyker under ytan .., tar några simtag och så upp igen!

Hon gissar på elva, tolv grader.

Men tänk, där på piren, där är det ljummet i luften!


Efteråt sitter vi i lä på stranden och dricker termosvarm vinbärssaft och såklart har friherrinnan med sig hembakt till detta .., och jag har min vita linnetunika på mig och bara en handduk runt nedredelen och barfotafötter värms i sanden och vi säger unisont att nej, faktiskt så är det så .., att bättre än så här kan inte livet vara.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Du e'nte klok, Madicken. :-D

Men vädret och platsen - underbart!!
Vackert som bara den här med idag, men...bonden gödslar fälten just nu och det doftar INTE rosor. ;)