måndag 24 augusti 2015

Tisdagsfönstret ... 
måndagsfönstret ...


Det har regnat natten mot idag och det har regnat nu på morgonen.
Men solen är på väg upp över kullen och kanske ändå, att det blir en fin dag?

Vaknar med tre hundar i sängkammaren.
Meja, som aldrig får sova i sängen hemma i Skåne, passar på när hon är borta.

Och vi stiger upp och jag öppnar dörren och står där på stentrappan och lockar på Sigge.

Nelly och Meja springer ut ... och Nelly håller koll.

Där Meja kissar, där kissar Nelly och sen kissar Meja där Nelly har kissat.

Harry, han bryr sig inte

9 kommentarer:

Pernilla sa...

Tisdagsfönster redan på en måndag? ;-)

Nu får jag uppdatera mig om vem Meja är.

Elisabet. sa...

Pernilla: tänk, jag var helt övertygad om att det var tisdag, tyckte till och med att veckan bara susade iväg, jo, jo ,-)
Mejas husse och matte är mina barns pappa och hans fru. Hon ska vara här medan dom semestrar.

mossfolk sa...

Haha, jag reagerade inte alls tidigare. Tyckte tisdag kändes som en bra dag ;)

Pernilla sa...

Det får gärna vara tisdag och helst eftermiddag, då är tandläkarbesöket avklarat. ;-)

Elisabet. sa...

mossfolk och Pernilla: ni är snälla ni :)

Anonym sa...

åååå Sigge kom hem!/doktorn

Andra året i Hjo sa...

Men Harry då, du får passa på.

Babsan sa...

Men så tråkigt med Sigge .Han kanske friar hos någon kattfröken❤️

Elisabet. sa...

Babsan: nej, han är kastrerad, så den teorin går bort ,-)

Andra året i Hjo: ,-)