måndag 17 augusti 2015

Och det bästa för Helena i Uppsala ...


Kanske såg det ut så här ...? skriver Elisabet.

Mina två fastrar kom flygandes från Finland i förra veckan.
Det är länge sedan sist. Anledningen var sorglig för deras sista bror, min farbror, jordfästes.
Men det var roligt att träffa släkten!

Igår kunde jag dessutom hjälpa ena fastern med släktforskningen. Det är svårt för henne att tyda anteckningarna i Generalmönsterrullorna från 1700-talet. De är ju skrivna på svenska, med gammal stavning och även gammal form på bokstäverna. Jag hade som tur var hjälp av en släktforskningsexpert som även hållit kurser på studieförbund.

//Helena: har du någon blogg som du vill att jag ska länka till, eller Instagram, så mejla mig bara!
Tack som hoppade på det-bästa-tåget!

Inga kommentarer: