tisdag 12 december 2017

Resumé ...


Full fart i affären igår!
Alla sex lådorna med veckotidningar väntade på Cornelia och mig när vi kom och det tog tid och så var det allt det andra. (Cornelia kom lite senare och var såååå fin i sitt långa, rågblonda hår som nu fått lockar, men bara lagom).

Ingen enorm mängd med paket heller!
En enda stor "bur" (av kartong, jättestor, men ändå .., fullt hanterligt) och det var ingen svårighet alls att få plats med allt, vare sig på hyllorna eller på golvet. Härligt!

Undulaterna från Skottland lyssnar till svensk julmusik ....

Den här veckan är jag fri onsdag-torsdag-fredag, men tre ur personalstyrkan ligger däckade i förkylning (en har troligen lunginflammation), så det blir ett förmiddagspass i morgon onsdag.
Nåja, det blir bra det i januari när lönen kommer.

Kom hem vid halv nio och kom då ihåg att jag postat julkortet till Australien, MEN glömt att sätta på porto! Aj, aj, aj. Och min högra höft värker så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Tack och lov för Alvedon - den starkare varianten -!



Gör tidig kväll (halv elva, men då har jag varit trött länge), Nelly får ligga intill mig, med nosen
mot min hals och jag somnar bums. Vaknar halv fem och är hur pigg som helst .., stiger upp en timme senare och har nu läst ikapp helgens DN .., ser en underbar dödsannons som får hjärtat att bli så varmt och läser sedan Björn Wimans text om sin far - bara såååå bra -!

Carola sjunger från Spotify .., eld i kaminen .., hundar som sover .., kolsvart mörker och pv som idag - för ovanlighetens skull - tog bussen till jobbet.



Och själv väntar jag på att hyacinterna ska börja  d o f t a.
Det verkar hopplöst.


10 kommentarer:

Ulrika sa...

Här kan vi inte längre ha hyacinter då Chrille nyser nåt förskräckligt av dem, jag saknar den doften men tycker att på senare tid har de mindre och mindre doft.

Tidig morgon här med. Vaknade 4, låg sen och löste korsord en timme.
Skjutsat Chrille till jobbet; idag var det en dryg tur med snömodd och regnstänk och dålig sikt, men det går ju det med.
Kom hem och gjorde varm choklad för att värma mig. Nu blir det stickning en stund innan jobbet. Det känns bra.

Kram!

Elisabet. sa...

Ulrika: tack att du tittade in! Det känns som om du satt här med kaffekoppen!

Ulrika sa...

Ja det känns så för mig med. :-)

Rexxie sa...

Men.... är inte de flesta vita som säljs av sorten White Pearl som är doftsvaga? Ska man ha mycket doft har jag fått för mig att man ska välja blå...

Ibland är de doftmärkta på krukan med * (där *** doftar starkast)

Rexxie sa...

...och ja, de doftar mindre eftersom vi har pressat priserna...

https://www.expressen.se/dinapengar/darfor-doftar-hyacint-mindre-nu-an-forut/

Elisabet. sa...

Rexxie: jo, jag vet - det där med att vita doftar mindre - men dom här doftar inte det minsta! Jag har planterat blå framför, så jag får väl invänta allt det ljuvliga ....

Rexxie sa...

...och jag sitter ju här med mitt brutna ben och kan inte köpa några hyacinter! Tänk på det du!

:-) :-) :-)









(näedå, det är inte så farligt, skulle nog kunna pallra mig ut och skaffa några om jag ville)

Elisabet. sa...

Rexxie: du som är stadd i kassa får väl anlita nån betjänt ,-)

Ruta Ett sa...

Läste också artikeln om att hyacinter inte doftar numera. Då kanske vi kan ha några i jul? Maken tål inte varken hyacinter eller julstjärnor. Lite trist, men vi nöjer oss med amaryllisar och tulpaner då.

mossfolk sa...

Så fint med kottarna vid hyacinterna. Det kände jag genast att jag också vill ha.

Och aldrig har jag varit så snabb att hämta ut paket som i år, efter att ha läst hos dig ;)