lördag 14 oktober 2017

Det som värmde mitt hjärta ...


Jo, men jag tycker verkligen sååå mycket om hösten!
(Och om våren och sommaren ...).
Och så glad är jag att pv planterat lönnplantor som nu har tagit sig och förgyller med all färg.


Lite olika i färgerna, men så vackra, tycker jag.


Och att upptäcka sigge under vinbärsbusken just som man ska vända bilen och man kommer nära honom, men han ligger tryggt kvar, vet att matte har koll. Eller hoppas kanske.


Alla möten på jobbet, förstås.
Den äldre mannen som ville ha hjälp med att välja blombukett .., kvinnan som hämtade ut canvastavlan och berättade om motivet (hennes teckning från tioårsåldern och motivet var hennes pappa som matade hönsen) ..., pojken som gjorde sin mamma sällskap vid kassan (kanske 11 år) och som plockade upp exakt varje vara med streckkoden åt rätt håll och jag gjorde tummen upp och sa hur bra gjort det var och hur mycket det underlättar för en kassörska; hur mycket fortare det går och hur omtänksamt det är av kunden.

Och när jag körde till jobbet och i Steninge upptäckte pv komma cyklande i våldsam fart och hur han - som han ofta gör - lyfte handen till en slängkyss!

Jo, men det har - hittills - varit en så fin vecka.

Inga kommentarer: