fredag 22 september 2017

Idag ....


Lillrundan med harry (nelly låg och sov) och vid Lilla Stensjö ser det ut så här.
Det är där flera, flera tusen höns går fritt och så ett antal ivrigt galande tuppar som håller låda mest hela dagarna.
Jag tycker om hönskackel och tupparnas galande; det är ju naturliga ljud .., man blir nästan jordad mentalt.

Upptäckte två hönor som sluppit ut och gick lite för sig själv, utanför el-stängslet (längst på stängslet finns eltråd). Undrar om dom känner sig fria eller om dom också skulle vilja komma in i det enorma hönshuset när det blir mörkt och kväll?


Alldeles i början av Ejdervägen, i det vita huset som en gång var blått, bor ett medelålders par.
Mannen i huset är egentligen från Grekland.
Ååå, så fint dom börjar ha på sin tomt!

Där är stora krukor med blommor .., där är en spaljé som nog inspirerat fler än en granne och vid gärsgården finns den här lilla vildvuxna rabatten som jag visat förut och som jag tycker så mycket om.

Alltid är det så, tycker jag, att det enkla är det allra bästa.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Hur lång är lill- resp långrundan?

mossfolk sa...

Vad härligt för hönorna att få gå sådär!
Och den där rabatten är underbar. Mitt, för året nya, mål med trädgården att är att så småningom ha så mycket blommor att jag från vår till höst när som helst kan plocka in en bukett...

Elisabet. sa...

Eva på Frösön: den är inte särskilt lång, 1.5 kilometer kanske.
mossfolk: i år har det NÄSTAN blivit så här, men ändå, det skulle kunna bli mycket bättre. På våren vimlar det av blommor att ta in .., nu får jag verkligen leta. Dahlior vill jag inte ha, men det finns ju annat.