söndag 24 september 2017

// Det bästa för Ann i Göteborg ....

Hej söta du!

Det låter kanske konstigt, men det bästa den här veckan hittills var tandläkarbesöket i onsdags.
Jag har en tandläkare, som är så lätt på handen och som har en ny tandsköterska, som är såååå duktig på att lägga bedövning.

Dagens besök gällde en förberedelse till en krona och det är sannerligen ingen kul behandling, MEN vi har en överenskommelse Elisabeth (ja, din namne) och jag;
Jag säger till henne att hon inte behöver berätta allt hon gör, (vilket hon annars gör väldigt pedagogiskt) utan jag proppar in mina hörlurar och lyssnar på musik och hon jobbar på.



Så där ligger jag i tandläkarstolen, men kraftig bedövning, som sköterskan lagt med silkestass, men AC/DC i öronen och hon borrar och petar och står i. Hon tecknar till mig när hon behöver fråga mig nåt eller säga till att jag ska bita ihop  och till slut är det klart.

Ingen direkt njutning, men närapå....
Ett STORARTAT besök!


2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Precis den låten var det också bl.a.

Elisabet. sa...

Ruta Ett: och jag ser nu att jag skrivit fel .., ACDC, ska genast ändra ,-)