lördag 8 juli 2017

Kväller ...


Sigge ., tar tillvaron med ro.
Ligger han inte och sover i garaget, längst uppe på den karl-johan-soffa jag köpte på auktion för flera år sedan, så tronar han i pannrummet eller som ikväll .., i trädgårdsstolen i växthuset.

Och vi har ätit middag (kokt lammkött med ljus grundsås till, gjord på buljongen + lite grädde) ute i kvällssolen .., pv kämpar på med sitt - från tidig morgon till sena kvällen -, grannarna från Stockholm spelar golf eller tillbringar tid på stranden .., ja, ungefär så har vi det här på kullen.

Dagens sommarpratare, Linda Boström Knausgård, somnade jag ifrån.
Det är ju rent hopplöst!
Nu gör jag ett nytt försök ikväll.
Men minns jag rätt tyckte jag om musiken.

Ps. Att Jesus återuppstod, därom tvista de lärde och säkerligen de mindre lärda också. Men att
Barbro i utkanten av Borås - eller i alla fall hennes blogg - har återuppstått, om detta råder inget tvivel. Ds.

1 kommentar:

Barbro sa...

Hahaha!
Tack för det roliga PS:et.

Barbro/walkaboutsweden