söndag 2 juli 2017

Dagens anslagstavla ..


Så här är det: jag formligen älskar anslagstavlor och så snart jag har möjlighet brukar jag stanna till vid såna, ja,, även utomlands där jag ibland inte begriper ett skvatt av vad som står på de olika anslagen.
I Grekland brukar där ofta var dödsannonser eller i alla fall bilder på avlidna och så information om deras ålder, ja, jag tycker att en anslagstavla är som själva livet på ett sätt.


Lite mera närbild.

Det var så här att ellem i Skellefteå berättade att hon och maken skulle åka tvärs över Kvarken till Österbotten och då bad jag henne att ta med anslagstavle-håven .. jaha, det visste ni inte att såna finns, jodå, det gör det!

Och  t ä n k .., att hon KOM IHÅG denna min önskan!

Så alldeles omåttrligt omtänksamt och rart av dig, ellem!
Stort tack! säger jag.

Inga kommentarer: