måndag 26 juni 2017

Tyck till!


På Elgiganten har jag sett en sån här tyck-till-apparat och kanske någon annanstans också,
men aldrig tidigare på en vårdcentral.

Jag tryckte på grön gubbe, för maken till snabb service har jag sällan varit med om!

En äldre dam förstod inte vad det hela handlade om och stod länge och tittade på dom tre figurerna, ja, så kom en ur personalen och visade och tanten log och tryckte till.

Egentligen tycker jag att sånt här är jättebra; det sätter press på alla oss som har ett servicejobb och arbetar med människor, men ibland så känns det som om hela tillvaron handlar om att bedöma och betygsätta människor.

Och om en sån här apparat skulle finnas utanför skolsalarna ...?
Eller i alla yrken?

1 kommentar:

Unknown sa...

hej elisanet får jag använda din bild i en uppsats jag har?

Mvh

Natalie