måndag 26 juni 2017

Och nu är Sommaren här ....

Eller åtminstone sommarpratarna.
Först ut var operasångaren Rickard Söderberg.
Två gånger lyssnade jag till hans program och det var många klokheter som sades, men för mig kändes det  n ä s t a n  som barndomens väckelsepredikanter (även om R.S inte predikade jesusfrälsning), men njaa, det blev nästan för mycket av det goda.
Och jag är ju inte den där superpassionerade typen som skådar ljuset när jag ser pv eller någon annan man eller kvinna, så för mig blir det på gränsen till för mycket.



Musiken i programmet tyckte jag om!
Och han verkar oerhört sympatisk, herr Söderberg.

Sen var det simmerskan Sarah Sjöströms tur.
Det känns aningen underligt att jag som är så idrottsintresserad, så sällan finner det intressant att lyssna till någon lysande stjärna som berättar om sin väg till framgång; ja, det gäller inte enbart idrottsmän.
Sarahs program får mig att göra allt möjligt annat under tiden, men när hon berättar om sin autistiske lillebror Linus och vad han har betytt och betyder för familjen, då sätter jag mig ner och lyssnar andäktigt.
Musiken ger mig just inget, men det kanske inte är så underligt. 

Just nu lyssnar jag till Negra Efendić.
När vi 1993 flyttade till Ystad, då kom min före detta man att arbeta på utlänningsenheten och det kom hur många flyktingar som helst från Balkan just då och det är om den flykten och mycket annat som Negra berättar.
Gripande. 
Såna här sommarprogram tycker jag om.
Musiken .., så där. 



Inga kommentarer: