torsdag 25 maj 2017

Torsdagsfönstret ....


Det här ljuvligt somriga fönstret kom susande från Staffanstorp i Skåne och det är Torun som varit i farten och sprungit in och hämtat håven och se, så fint det blev!

Så här skriver hon:

"Hej Elisabet! Länge sen sist! Var ute i trädgården och fångade två fönster i en och samma bild.
Dessa tillhör min ljuvliga gjutjärnspaviljong där man med fördel sätter sig och avnjuter något gott att dricka.
Ha det bra!"

//Tack Torun, det var omtänksamt av dig!


Nån gång efter att jag blivit ensamseglare - kanske ett år eller så - och under den perioden när man inte riktigt har hittat sig själv efter alla tillsammansår, kom jag att övernatta hos Torun och hennes familj.
Vi kände inte varandra så värst bra .., det var via bloggen vi kommit i kontakt med varandra, men hur det nu var, så blev jag i alla fall ditbjuden.

Den där övernattningen, den kom att betyda så mycket för mig.
Plötsligt kände jag att det fanns så mycket värme runt omkring en .., och när jag låg i en solstol på deras veranda, ja, då var det som att vara insvept i ett hav av omtanke och kärlek!

På morgonen satte jag samman bokstäverna på familjens kylskåpsdörr.
Just så kändes det.

Och jag kan  e x a k t  komma ihåg känslan.

1 kommentar:

Torun sa...

Å så snällt sagt!