fredag 19 maj 2017

I väntan på pv ...


Det är helt otroligt, men hundar känner verkligen på sig när någon ska komma.
I alla fall gör Nelly och Harry det.
Säkert beror det på att jag börjar agera annorlunda .., kanske jag tittar jag lite oftare i fönstret, ner mot vägen till ...?
Kanske börjar jag städa?
Nu har såväl Harry som Nelly vankat av och an (Harry väntar troget vid uppfarten) ty snart kommer väl pv hem och det ett par timmar tidigare än vanligt.


Själv sitter jag ute på altanen.
Läser DN.
Lyssnar till koltrasten som tydligen sjunger dygnet runt.
Konstaterar också att smultronen börjat blomma.



Och humlen som pv absolut inte tycker om  (men jag ...) uppvisar en livskraft utöver det vanliga!
Det är som om dom ropar "haha .., där fick ni!"

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag älskar humle!

När det kommer kottar sen får du gärna skicka några till mig... De ska vara bra avslappnande/sömnmedel nämligen (man stoppar dem i örngottet). Jag som sover sååå illa skulle gärna prova.

Steel City Anna sa...

Vilken fin bild på ögonen!