söndag 29 januari 2017

ellem om detta att flytta ......


"Hej!
Jag flyttade ju norrut från Värmland i slutet på 70-talet och har alltså bott i Västerbotten större delen av mitt liv. Jag sökte jobb här och fick det. Inte tänkte jag väl så långt då om jag skulle bli bofast här eller inte. Jag är väldigt hemkär och när vi varit borta på semester vill jag nästan inte gå utanför tomten mer än jag måste.

Sommarstugan ..., så mycket glädje!

Nu när vi har sommarstuga i närområdet är jag ju än mera rotad. Jag har åkt “hem” till Värmland och “hem” till Skellefteå.

Och vackra detaljer i Österbotten

På senare år har jag nog åkt lite “hem” när vi åker till mammas hemby i Österbotten, även om jag aldrig bott där. Men där finns allt fastare rötter.

Vårljus hemma i Skellefteå ....

Jag åker gärna söderut till värmen så här års för att tanka sol och ljus. Och skulle nog kunna tänka mig ett par vintermånader i solen när jag blir pensionär. Jag längtar till vitsippsbackarna när den tiden kommer. Men att flytta, nej det tror jag inte. 

Skellefteå är en lagom stor stad och genom åren har jag lärt känna många människor. Många som hälsar när man går på stan osv."
ellem
//Alla bilder har ellem tagit! Tack för att du hakade på, ellem!

Inga kommentarer: