fredag 13 januari 2017

Den tredje lediga dagen ....


Och det är milt ute och ett blåaktigt ljus; det som är det bästa jag vet, för då blir luften liksom annorlunda. Lenare.

Tar hundarna med mig och går ner till stranden och nelly som sedan en tid tillbaka får det här gröna pulvret som mest påminner i doften om mat till akvariefiskar, hon är så pigg och glad, ja, hela tiden springer och skuttar hon och inte en enda gång behöver jag skynda på henne!


Överallt ligger ilandfluten tåg eller sjögräs och närmare viken upptäcker jag mängder med plast - det är olika förpackningar, plastpåsar, korkar .., ja, allt möjligt och i morgon tänker jag ta en sopsäck med mig och fylla den allt som går!

Idag - utan påse - tog jag i stället ett stort fång med tång som - efter att jag sköljt den - (drivor med sand blev det i diskhon!)  ska få hänga på tork i pannrummet och sen blir det alldeles perfekt att använda när det är dags för fotbad, eller när man duschar och bara detta att gnida in sig med en tångruska ..,len huden blir!

Nu har alla fått mat, utom fåglarna och i morgon lär det ska bli kyligare, så här ska fyllas på rejält i automaterna och "fågelhuset".

Och medan jag skriver detta, sjunger Ismael Lo så fint för mig.
Eller för oss.

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Vad är det för grönt pulver, som Nelly äter? Pigga-upp-pulver?

Babsan sa...

Ruta Ett jag undrade precis detsamma.Hur går det hon som är så matglad😂😂