måndag 19 december 2016

Dagens fönster ....


Det nittonde (av trettioen).

Av alla blogginlägg under årens gång tror jag aldrig att jag har skrattat så befriande gott, som när jag tittade in hos "moster mjölgumpa" och fick beskåda hennes sambos (eller äkta mans) garage!!

Så här berättar hon om fönstret eller det som en gång varit ett fönster:

"Det här är min farmors gamla köksfönster.
Gården heter Slätteke och det finns nu bara kvar som en stenruin.

Utsikten visar den gamla köksträdgården med ett äppelträd.
Huset var väldigt kallt och pappa har berättat att det på vintrarna var is på insidan av väggarna.

Fönsterbrädan av cement murade min farfar dit när de flyttade in för att farmor skulle kunna ha lite blommor inne, eller fönsterträd, som hon sa.

Hälsningar Moster Mjölgumpa.


Inga kommentarer: