lördag 17 december 2016

Dagens fönster ...


Det sjuttonde.

Ett norrbottensfönster, fångat av Sven Teglund i Luleå.
Fönstret kom på min födelsedag år 2012 och så här klokt skriver Sven om bilden:

"Hej.

Här kommer ett fönster från vårt radhus på Porsön i Luleå. Övervåningen.
Det högra fönstret är vårt sovrum och det vänstra är allrummet.
Det är vinter och mörkt ute.

I det här huset har tre söner växt upp och igår så flyttade den yngste sonen till Göteborg.
Nu är det bara Karin, Sickan och jag kvar.
Det känns tomt och sorgligt men också väldigt skönt.
Vi lyxade till det idag och tog vitt vin till maten och löjrom till förrätt.
Som ett kombinerat firande och sorgearbete.

Tidens gång är märkligt och det är så lätt att fokusera på det som funnits men inte längre finns kvar. Förlusterna i livet. Men jag väljer att se det tvärtom.
För varje år jag får leva ser jag det som en förmån, som den största present man kan få.
Att fylla år handlar om att livet ger dig ytterligare tid.
Ta vara på varje minut."

Inga kommentarer: