måndag 21 november 2016

Ibland ....

Alltid fint dukat hos friherrinnan ...

... hinner man mer än andra dagar.

Så blev det idag.
Först räfsning av löv - snart är jag uppe i tio säckar -, eldning i vedpannan så pv kan duscha varmt när han kommer hem .., så plockade jag fram en utomhusslinga och satte upp den i två fruktträd nära garaget .., hittade den guldiga adventsstjärnan .., hann med en sväng till friherrinnan som idag fyller år och bjöd på eget hembakat bröd med delikat pålägg .., och så en runda med dammsugaren när jag kom hem igen.

Och nu, nu är det dags att att ge sig av till jobbet.



3 kommentarer:

Anders sa...

Jag blir trött av att bara läsa om det!

:-)

mossfolk sa...

Grattis Friherrinnan, som man nu tycker sig känna lite grann ;)
Och här har det varit precis tvärt om -jag har inte hunnit med någonting...

Elisabet. sa...

Anders: nej du, det där var inte särskilt jobbigt, jag tar det ju pö om pö :)

mossfolk:jag latar mig desto mera övriga tid!