lördag 29 oktober 2016

Lördagsfönstret ....


Under årens lopp med alla dessa dagens fönster, så finns det förstås favoriter; såna som gått rakt in i hjärtat. Hästfönstret från Irland eller Skottland .., kommer ni ihåg det? Ett köksfönster och där utanför går hästar och betar!
Eller det från Norge där en "lillebror" står och tittar ut genom ett fönster.
Eller ett hotellfönster från Frankrike .., fångat av Christina Alvner .., en lite rufsig hotellsäng och så ett öppet fönster eller om det var en balkongdörr?

Ja, och så alla andra .., det måste ju vara tusentals numera!

Men nog är väl det här ett härligt fönster?

Fångat av den där madamen som - mellan varven - lättar ankar och seglar iväg.
Nu har hon revat seglen en stund och fångat ett fönster i Skåne. 

Tack snälla! säger jag.


2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag tänkte genast på dig när jag klev in i den ladugården.
Tycker ljuset är så vackert i såna byggnader, det tillsammans med det slitna blir så fint.

Kram!

Bloggblad sa...

Nu har jag läst ifatt, jag skriver inte mycket men läser en del bloggar. Och nu kom jag på att jag tog en fin fönsterbild i fredags från hotellrummet i Jönköping. Den kommer!