onsdag 14 september 2016

Prognos ....


Och precis nu, när klockan är 10:29, bryter solen fram.
Det  k a n s k e  blir en lika fin dag som igår, men bara kanske.

På programmet (om man nu  måste ha ett "program") står brödbakning, en stek ska in i ugnen .., kanske picknick på stranden ikväll när pv har slutat för dagen ..., hundpromenader .., ja, lite sånt.

Om städning och detta att ta vara på lediga stunder/dagar, pratades det om i kassan går.
Det var Christine och jag själv och Christine berättade att hennes föräldrar inte längre är i livet, ja, dom blev knappt sjuttio år .., och detta hade fått henne att inse att livet verkligen inte är oändligt; att man inget kan ta för givet.

Hon hade nämligen frågat vad jag tänkte göra på min lediga dag, som är idag ...., och jag sa att det blir nog ett par timmar på stranden, fast jag egentligen borde städa lite.

Då packade hon det sista av varorna och sa - brett leende -: "ja, en sak är ju säker Bettan., inte tror jag att man i dödsögonblicket tänker: "men ååå, att jag inte ägnade mer tid åt att dammsuga eller vaska golven!"

Nej, just det. 

Inga kommentarer: