onsdag 24 augusti 2016

Snopet ...

"Moraklockan" i Old Struan, Skottland.

Den första av tre lediga dagar.
Bästa-veckan, utan tvekan.

Men jag hinner bara in i affären, så får jag veta att M är sjuk och kan jag möjligen ta kvällspasset?
Jo, det kan jag, även om jag inte är sugen.
Det måste ju lösas, det är ju bara så.

Fram till dess ämnar jag klippa gräset som växer värre än värst .., kanske hinner jag bada lite .., hänga tvätt och köra nåt varv med dammsugaren?

Tittar på nyheterna och inser att man bor på rätt ställe här i världen.
Jordskalv i Italien.
Raserade hus .., och människor som klämts fast och inte längre har nåt liv.
Vilken fasa!

En stund senare läser jag hos mossfolk att lille Hugo nu har kommit till världen!
Så underbart roligt! 

Jo, så är det verkligen .., hullerombullerlivet.


Såg förresten igårkväll programmet "Kumbh Mela, hinduernas vallfärd" i kanalen Axess (för övrigt suveränt bra kanal!)
För hinduer är Kumbh Mela deras viktigaste vallfärd. Miljontals människor samlas då längs floden Ganges för att renas. När Kumbh Mela firades i Allahabad besöktes staden av 70 miljoner människor under en två månader lång festival. 

Jag, som likt pv, närapå fick panik under en sommardag i London när världen tycktes översvämmas av turister (där vi såklart ingick) bara  g a p a d e  när jag i programmet såg den vettlösa trängseln när alla dessa horder av människor trängdes för att kunna bada i floden Ganges!
Och inte bara det! 
Alla ritualer innan .., munkar som smorde in sig i aska .., ja, det var så ofattbart annorlunda!

Programmet sänds för övrigt kl. 13:50 idag, tisdag.



Inga kommentarer: