måndag 15 augusti 2016

Dagens fönster ....


Ett fönster som lever ett nästan eget liv, alldeles för sig själv där på vänstra sidan om farstukvisten.
Här växte min pappa och hans syskon upp.
Det var den äldste Erland, sen pappa Ivar, så kom Alice, Anna-Maria och Gösta.
Och så en lillebror - Jan Olof Arne - som bara blev ett år.
Farfar hette Anders Fredrik och farmor Anna Elisabet.

Då fanns säkert inte utbyggnaden till höger, troligen inte farstukvisten heller.
En lagård finns i närheten där nässlorna växte alldeles omåttligt höga.

Var huset finns?
I Kalvträsk i Västerbotten.

2 kommentarer:

Anonym sa...


Du nämner att det blivit ganska folktomt hos dig och då kan jag tala om att här har människoantalet okat med tusentals besokare. Augusti är ju den stora semestermånaden i England.
Tänk, det är lustigt, men innan du och pv bodde i Millbrook så kände jag inte till det alls. Nu hor jag det nämnas på radion väldigt ofta i samband med trafik nyheter. :)

Lillan i Cornwall

Elisabet. sa...

Lillan i Cornwall: då är jag evigt tacksam att vi var där när vi var där. Ännu mera trafik på rodel-vägarna .., det hade nog inte hjärtat klarat av :)