tisdag 21 juni 2016

En slags resumé ....


Så har sommarschemat på affären kommit igång och igår var vi för första gången på länge gott om personal och det var helt ljuvligt! Måndagar och tisdagar arbetar jag alltid tillsammans med Malin, men nu hade vi  hjälp av Hampus som blev kvar till kvart över sju och det gjorde ju alltihopa! 
Malin hann ta hand om all tobak som kommit och Hampus tog postburen som var absolut fullpackad och jag hade kassan.


Sommartid vimlar det av ungdomar i affären! 
Här är Emma. 
Hon är kusindotter till friherrinnan, bor i Dalarna men arbetar extra när familjen är i Steninge och hon är - sin ringa ålder till trots - helt självgående! Igår fyllde hon sexton år! Så rar och fin!



Och till min stora glädje upptäckte jag att Josefine ställer upp ännu en sommar .., det är nog den fjärde på raken!

Josefine läser nån slags teknik i Linköping och är en formidabel klippa .., och gissa, hur skönt det är med sommarvikarier som redan kan allting och vet hur det fungerar med post och spel.
Hennes lillasyster Cornelia arbetar också hos oss i sommar - hon är nog den gladaste människa jag har träffat - man kan tro att hon har vunnit högsta vinsten på Eurojackpot var gång hon står i kassan!
Härligt! 



Kom hem just innan halv tio .., totalt dödens slut på (jag har ännu inte börjat nedvarvningen så där på allvar ....), stöp i loppisfåtöljen .., slötittade på fotboll i tv .., pratade med pv som haft flimmer i princip hela dagen (så snart han tar hundarna på promenad osv) ..., och så läste jag Hallandsposten där Hilda hade ett stort reportage från helgens rockabillykväll i Halmstad. 
Hon skriver så bra och Patrik hade tagit bilderna! 
Tänk, så roligt att kunna arbeta tillsammans. 

Nu ska jag göra mig redo för ännu ett jobb-pass. 
I morgon stundar ledig dag och sen bara två dagar kvar innan det är semester. 

Ja, jag vet .., jag längtar nästan ihjäl mig efter ledighet!


 

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Trist, det där flimret. Blir det inte bättre?

Själv trappar jag ner ordentligt efter denna vecka. Idag jobb halva dagen. Imorgon ledig, men med sommarfest med jobbet på kvällen. Torsdag jobb halva dagen.

Sedan tar jag semester. 6 månader. Två gånger per år.

Anonym sa...

Visst är det skönt med semester året runt.

Friherrinnan

Elisabet. sa...

Bert Bodin: nej, det har varit kämpigt efter operationen, men det var vi förberedda på, fast kanske hade han hoppats att det skulle vara enklare. Igår låg pulsen på 42 slag i minuten och det säger sig ju självt att då orkar man inte så mycket. Tur att han nu tar blodförtunnande medicin, så bloden tar sig runt ,-)

Friherrinnan: ja, du njuter sannerligen!