torsdag 14 april 2016

Två fina händer ...., nej, tre!


Om man själv har händer som är skrynkliga och fyllda med små värkbulor; lägg därtill naglar som bara nån enda gång lackats fina, då upphör man (i alla fall jag) inte att förundras över såna här händer!
Jag tycker att det är så otroligt fint! 

Det händer ofta att jag i kassan upptäcker kvinnor med vackra naglar eller händer, eller kvinnor - för det är oftast kvinnor - som har så lena och mjuka händer! 

Båda mina systrar tillhör den där sorten som jag avundas.
(Det finns en sort till .., dom med långa, smala ben .., ååå, sicken lycka det måste vara!)

Och så finns ju Barbro i Uppsala - Babsan - som igår skickade den här bilden, apropå händer.
En mormor och hennes dotterdotter som fått låna sin mormors nagellack.
Och så spret-ben som åtminstone för mig att le.

Tack Barbro!


Ps. Den lenaste handen jag någonsin träffat eller hållit i, den tillhörde en medresenär på tåget mellan Ystad och Malmö. Kvinnan som satt mitt emot mig, visade sig heta Nathalie och kom från Brasilien.
Och ja, hon var drabbad av reumatisk värk. Hennes händer var som silke! Och vilket varmt leende hon hade!  Bilden togs den 29:e augusti 2006. Ds.

Inga kommentarer: