lördag 2 april 2016

Bilder från igår ...


Måtte grannens björk få stå kvar .., även om den lutar betänkligt åt vårt håll när
västanvinden ligger på.
Alldeles omåttligt vackert var det när jag kom hem vid halv nio igårkväll.
Lite ljusare mot havet till .., och så en jättegod köttgryta som debut-gjort .., med
irländskt kött av "stut eller kviga" .., potatis, morötter, palsternacka, rött vin och grädde.
Lägg därtill ett smarrigt rött vin.


"Så fint du har skrivit!" säger jag till Madeleine i charken.
Hon läser juridik på sin fritid.
Så kan det också vara.
Och så söker vi personal till delikatessen.


Och ute på lastbryggan står mängder med mejeriburar!
Man kan lätt anta att Carina - som är ansvarig för mejeri, ost, juicer, bröd, sill osv - har haft fullt upp.
Som jag beundrar henne!

2 kommentarer:

cruella sa...

I en annan del av landet, på Ica Torgkassen i Uppsala, jobbar min äldste son i delikatessen sedan nyår. Min glada fina kille <3 Till hösten läser han förhoppningsvis vidare, men vilket härligt extrajobb att ha för den som gillar människor, mat och fart och fläkt!

Elisabet. sa...

cruella: ja, men precis så är det! Den som vill ha ett jobb där man kan lata sig, ska i alla fall inte arbeta i butik :) Och delikatessen är bra, där får man ju tid att småprata lite på ett annat sätt än i kassan, där det går undan med varorna och alla har bråttom.