tisdag 8 mars 2016

Roadtrip till Skåne ...


Igår tog sig sonen till Ystad, där han ju tillbringade hela skoltiden.
Genom rymden susade bilder till mamman och jag greps av våldsam skånelängtan!
Hur många gånger har jag inte promenerat här, eller cyklat, på väg från stranden, den som ligger borta vid nya kyrkogården, lite västerut.

Och alldeles osökt tänker jag på annannan i Portugal, som ofta sig längta efter ystadbilder.
(klicka gärna på länken och sen hennes länk .., jag looooog och ska visa smålänningen när han kommer hem!)


En liten talgoxe som tar igen sig, fångade han också, sonen.


Och en hungrig blåmes.
Eller kanske mätt ..?
Lite fundersam kanske över vad tillvaron (läs: fröautomaten) har att erbjuda.


En tur till Kåseberga hanns också med och sillamacka på rågbröd.
Om en månad är jag där.
I alla fall i Ystad.

Och alla bilder tog sonen.

Inga kommentarer: