måndag 21 mars 2016

Hade aldrig hört hans namn ....

Friends Arena i lördags ....

Halv åtta på lördagkvällen började konserten, den som vi var bjudna på och som hette "Night of the Proms". Mark Levengood lotsade oss igenom det hela och där var artister som Lisa Stansfield, Jill Johnsson, John Miles, en fantastisk violinist från Italien Anna nånting .., en dirigent från Brasilien (vacker som en dag var hon), där var en symfoniorkester, en kör och ja, och så en man med hatt - jag hade som sagt var aldrig hört talas om honom och det säger förstås mer om mig än om den mannens ryktbarhet -.
Det är den mannen som syns på bilden.

Av allt som vi bjöds på, så tyckte jag allra bäst om honom.
Lite lagom raspig röst.

Här kan man lyssna till honom.

När showen var slut hämtades vi av Emma som galant körde oss hem igen.
Emma!!
Tänk .., hon är numera chaufför när hennes pappa, mamma, mormor och pv går på galej!


7 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Skönt med en chaufför!!! Lyx! Och hundvakt hade ni!!!

Evas blogg sa...

Låter som en härlig kväll.

Rexxie sa...

Ehhh, hur kan du ha överlevt 80-talet utan att höra Senza una donna?

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: ja, perfekt att slippa pendeln! (Inte för att det är så hemskt, men skönt ändå).

Eva på Frösön: ja, himla trevligt!

Rexxie: ja, kan du förstå! Nej, hans namn var för mig helt obekant. Men vilken härlig röst han har!

Unknown sa...

Anna Tifu, hon var otrolig på violin!
Zucchero heter den okände, han var poppis på 80-talet. Tyckte han liknade Plura på scen...
Fin kväll var det! :-)

Unknown sa...

Mamma, glöm inte Simpel Minds..:-)

Elisabet. sa...

Don Fawlty: ja, jag håller med (ang. Plura). Jag måtte ha glömt 80-talet, eller så dök han inte upp hemma i Västerbotten ,-)

Maria Bölander: fast dom gjorde inte största intrycket.