måndag 28 mars 2016

Det handlar om Allan ...

Ett australiensiskt får, en tupp från Portugal och ett foto från 50-talet

När jag berättar om P1-programmet "Radiopsykologen" skriver anna i portugal en kommentar
som jag .., ja, inte bara blev glad av, hon berättar så fint om just det programmet.

Så här skriver hon:

"Radiopsykologen är också i mitt tycke helt fantastisk. Jag minns när jag första gången hörde programmet, en sommarförmiddag som jag putsade fönstret i pappas sovrum - det var en dam (jo man hörde det att hon var en dam) som talade om sorg och förluster av flera närstående.

Min pappa brukar alltid lyssna; en kväll hade jag just kommit dit någon timme innan och vi lyssnade tillsammans och fick båda tårar i ögonen av en så klok ung flicka som brottades med frågan om att få vara med i gemenskapen. Allan Linnér imponerar så djupt på mig. Han inte bara kan lyssna. och få till en dialog - för mig är det nästan som att se en deckare när jag lyssnar intensivt för att se var han stannar upp och börjar nysta

När jag var tonåring fanns det ett inslag i ett ungdomsprogram på lördagarna som hette Dialog, med en psykolog som hette Margareta Bergnågonting, som också var alldeles fantastiskt. Jag beundrar också mycket människorna som ringer och som talar om sina innersta frågor för hela P1-publiken."

// Elisabet skriver: det var det här programmet jag skrev om.

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Ja, Margareta Berggren hette hon. Det brukade jag också lyssna på. Hon var så himla bra!
Jag som har egen erfarenhet av att gå i terapi vet också att det verkligen inte är ett yrke för vem som helst!