fredag 22 januari 2016

Innan jobbet ...


Det blir mest en lång väntan på att åka till affären, den här fredagen.
Jag tar hundarna och går på promenad .., det är isigt och kallt och Nelly har bråttom hem.

Väl inomhus skuttar jag  runt på Facebook och ser en film som polisen lagt ut; en äldre kvinna som blir rånad av en man i obestämbar ålder och när en ung mamma med två småttingar i sällskap försöker hejda ficktjuven, åker hon på däng, sen spottar han henne i ansiktet. Det är nästan så jag börjar koka inombords när jag tittar på filmen.

Annat skänker glädje.
Den lilla boken som handlar om Skottland, t.ex, den som kom från Lund och Bettankax.
Då sitter jag i soffan och planerar lite .., funderar på hur vi ska göra och om det här med att åka tåg från Edinburgh till södra England och lite så där.
Man kan göra tvärtom också. 
Åååå, det lockar  v e r k l i g e n!

Tittar ut.
Ser att koltrastarna ätit upp precis varenda äppelskiva som jag slängt ut tidigare på morgonen.
Skär upp nya ..., och irriteras över att hanarna tar för sig och hela tiden puttar undan honorna.
Och en liten rödhake har inte en chans att få sig en smakbit!
Det är väl som det är.
Ungefär som när Gösta Ekman skulle hylla Birgitta Andersson på Guldbaggegalan och helt tog över.

Sånt kan man fundera över en fredag i slutet av januari, någon timme innan det är dags att åka till jobbet. Sen väntar ledig helg. Halleluja!

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Det där att jobba eftermiddag, är inte min melodi. Sedan jag började arbeta deltid, har jag ändrat arbetstiden till förmiddagar (lite privilegium måste man få ha) på eget initiativ. När jag började kl 13.00 gick jag mest bara hemma och väntade hela förmiddagen. Inget blev gjort (om jag överdriver lite), och inte var det någon idé att ha sovmorgon heller. Bara slöseri med tid.

Evas blogg sa...

Hahaha att gör en Gösta är det många herrar som gör.

Kattis sa...

Varde helg, och njut av ledighet!