onsdag 4 november 2015

Veckans vinster ...


Jo, förstapriset är en nyckelring i linne, fylld med lavendel.
Ni kan ju tänka er hur ljuvligt den ska dofta!
Det är den STORARTADE madamen i Göteborg som sytt den och som står för vinsten.,
Tack snälla, rara!


Andrapriset är en bok av Ingrid Sjöstrand - "Skånes somrar ila" - är titeln.
En likadan bok skickade annannan i Portugal, den hade tillhört hennes mamma som inte längre finns i livet och den boken tyckte jag så mycket om och beslöt att ge den till min rödvitrandiga syster.
Men så hittade jag samma bok på nätet, på förlaget "Karneval", beställde en till mig själv och den får gå till lotteriet, så får kanske fler glädje av den?

Den som har bilat till Spanien, kanske känner igen bilden av tjuren på omslaget?
Någonstans söder om Frankrike, alldeles nära gränsen, där stod en stor tjur i papp och hälsade oss välkomna till Spanien. Ja, det blev ju en utvikning det.


Så här skriver hon, Ingrid Sjöstrand.


Eller så här.

Mer om Ingrid Sjöstrand kan du läsa här, om du är intresserad och tänk, att hon är född på Rödön, där Eva på Frösön har sitt och familjens sommarhus!

Såja, då kan den som vill vara med!
Mejla bara glädjen till bisse151@gmail.com .., så lägger jag in ditt bidrag som vanligt.

V a r m t  välkomna!

Dragningen ...?

Nästa torsdag. En hel vecka har ni på er.

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

Nämen, har aldrig hört talas om henne. Nu måste jag fråga min svärfar om han kände till henne.

Ruta Ett sa...

Den där boken verkar intressant! Kan man paxa den?

Elisabet. sa...

Eva på Frösön: jag har läst några av hennes krönikor, men i vilken tidning kommer jag inte ihåg.

Ruta Ett: det blir att samla glädje nu ,-)

Anonym sa...

Men skulle du inte sluta med det här?

I fredags såg jag ett sjölejon göra eftermiddagsgymnastik. Det är just nu mitt bästa. Men jag tror att om två dagar kommer mitt bästa att vara att ha kommit hem igen.

Elisabet. sa...

annannan: jodå, men nu kör jag slut på alla vinsterna.

Evas blogg sa...

Ja den där boken vill jag verkligen vinna. Återkommer med DBIV.