torsdag 12 november 2015

Och här är vinnarna ...



Filmen tar ett abrupt slut .., men vinnarna hinner nog presenteras.

Nåja.

Den som vann den lavendeldoftande nyckelringen, det är en madame som älskar att plocka bär och svamp .., som nästan lever för sina barnbarn .., bjuder på alldeles underbara maträtter och tycker om att gå vid havet.

Och den som får boken "Skånes somrar ila" .., ja, det är en kvinna som tillhör det mer oförfärade slaget. Hon har tre söner, sjunger i en rockig kör och vågar färga håret i alla möjliga nyanser.

Då vet ni.

Och Anne i Mantorp .., jag kom för mitt liv inte på vad ditt bästa var. Nu vet jag.

Hej!

Mitt bästa den här gången är att mitt bråkiga knä börjar bli mindre bråkigt. Så i morgon äntligen ska jag åka till badhuset tillsammans med 3 barnbarn och diverse föräldrar. Tippar att det besöket blir det allra bästa i veckan.
I badhuset är det 29 grader i vattnet på onsdagarna och man får väl säga att det är en viss skillnad mot dina dopp i havet. Men som jag önskar att jag hade möjlighet att vara med er. Jag inbillar mig att det inte bara är bra för själen utan även för kroppen med kallbad. Heja dig och Friherrinnan!

Kramar till alla/Anne i Mantorp


Tack till er alla!
Så roligt det är att ta del av er glädje!

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Men oj så roligt att jag vann boken! Den kan vara bra att ta till när Skånesuget blir för stort!