lördag 21 november 2015

Lördagsfönstret ...


Det här är utsikten från köksfönstret .., ja, snett mot vedboden och garaget.
Och där, vid pilen, sitter den lille ekorren - precis som alla andra morgnar - och knaprar på nedfallna solrosfrön.

Det är alltså lördag idag och efter lååång väntan på hjärtintensiven igår (från morgonen vid sextiden till fem på eftermiddagen), ja, så tog han bussen hem och var väl framme vid gula huset vid halv sju. Allt hade gått bra; det vill säga, elkonverteringen .., och han var pigg och alert när jag kom hem några timmar senare.

Själv hade jag mitt livs värsta ont-i-knäet-dag och trodde att jag skulle gå i små bitar på jobbet.
Usch, det kändes verkligen inte som om jag gjorde rätt för lönen igår!

Idag ny dag.
Däckbyte väntar .., uppvaktning av friherrinnan som just idag fyller sextiofem (grattis-grattis!) och så  en sväng söderut till Skåneland och gåsmiddag hos min rödvitrandiga syster med familj.

Underbart trevligt ska det bli!


1 kommentar:

Evas blogg sa...

Det låter som en trevlig dag ni har framför er. Så skönt att pv är pigg igen. Däremot låter det som om ditt knä verkligen behöver göras något åt. Stackare dig! Ha nu en fin dag och vila knät så gott det går. Kram.